Ekonomi

Çarşı’da çarşıda ‘Efsane Kasım’ hareketi başladı

Mehtap Halıcı- Kasım ayı özellikle perakende sektöründe alışveriş hareketliliği başladı. ABD’de ‘Black Friday’ olarak adlandırılan tek günde başlayan, ardından Uzakdoğu’da ‘11.11’ olarak yayılan indirim kampanyaları tüm dünyada neredeyse kasım ayı boyunca devam ediyor. Hatta birden fazla marka kampanyayı Aralık ayına kadar uzatıyor. Klasik perakende kanallarında da uygulanan “efsane Kasım” indirimleri e-ticarette daha çok tercih ediliyor. Öyle ki e-ticarette yalnızca kasım ayında 400 milyar TL değerinde alışveriş yapılacağı tahmin ediliyor. Tüm ödeme süreçlerini tek merkezden yönetmenizi sağlayan ödeme ağ geçidi Craftgate’in kendi platformunda yaptığı alışveriş analizine göre, Kasım 2022’de bu ay yapılacak ödeme hacmi ekim ayına göre yüzde 203 arttı. Geçen yılın aynı ayına göre yüzde 867 oranında büyüdü. Rapora göre Kasım 2022’de ortalama sepet fiyatı 866,35 TL oldu. Efsanevi kasım indirimleri ile tüketiciler pek çok üründe indirim fırsatı yakalarken, firmalar da stoklarını eriterek 2024 yılının yeni ürünlerini satın alabiliyor.

Hem üretici hem tüketici kazanıyor

TOBB E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, Türkiye’deki 3 milyon KOBİ’nin 500 bininin fiziki ürün bulunduran perakendeciler olduğunu söyledi. Özkara, “Bu amaçla özellikle kasım ve aralık aylarında çeşitli kampanyalar düzenleniyor. Çünkü firmaların depolarında farklı kategorilerde çeşitli ürün stokları bulunmaktadır. Bunların bir kısmı buzdolabı, bir kısmı bulaşık makinesi, bir kısmı da teknolojik ürünlerdir” diye konuştu. Stokların nakde dönüştürülmesi amacıyla kampanyalarla satışa sunulduğuna dikkat çeken Özkara, “Fazla ürünü daha uygun maliyetle satmak tüketicinin yararınadır. Firmalar açısından güzel olan 2024 yılının yeni sezon ürünlerini tedarik edebiliyor olmalarıdır” dedi. Geçtiğimiz yıl enflasyonun da etkisiyle Türkiye’de e-ticaret hacminin 800 milyar TL olduğuna dikkat çeken Özkara, “Bu yılın ilk 6 ayında 650 milyar TL e-ticaret hacmi yaşandı. Bu yıl bu rakamın 1,4 trilyon TL e-ticaret hacmine ulaşacağını öngörüyoruz. “Bunun 400 milyar TL’si bahsettiğimiz kampanya ayları olan son iki ay olan Kasım ve Aralık aylarından geliyor.”

Markalardan yüzde 55’e varan indirim

Arçelik:Arçelik, son dönemin dikkat çeken ürünlerinden GurmeFry Az Yağlı Fritöz’de 11 Kasım’a kadar geçerli “Cuma Aşkına” kampanyasıyla yüzde 50 indirim sunuyor.

Boyner:Marka, 11.11 Fırsat Günleri kapsamında giyimden kozmetiğe, ayakkabıdan aksesuara pek çok farklı kategoride geçerli kampanyalarla avantajlı alışveriş deneyimi sunmaya devam ediyor.

Colin’inki: Mega Hafta kampanyası kapsamında 20-26 Kasım tarihleri ​​arasında geçerli olacak bir kampanya başlattı. Marka, etiketteki tüm indirimlere ek olarak net yüzde 25 indirim de sunuyor.

Pamuk kutusu:11 Kasım Cumartesi günü 24 saat boyunca yapılacak tüm alışverişlerde yüzde 25 indirim uygulanacak.

Doğtaş: Legend, Kasım anlaşmalarını 14 Kasım’a kadar uzattı. Tüm işlerde sepette yüzde 55’e varan indirim ve 24 ay vade seçeneği sunulacak. 11.11 kapsamında çok satanlarda da yüzde 20 + yüzde 10 indirim sağlanacak.

– FLO: Her kasım ayında kadın, erkek ve çocuklara özel kampanyalar sunan FLO, bu yıl da “Muhteşem İndirim Günleri” kampanyasını başlattı. FLO, 12 Kasım’a kadar pek çok işte fırsat sunuyor. Hammer Jack: Ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren marka, ay boyunca yüzde 50’ye varan indirim sunuyor. Kullanıcılara sunulan bir diğer fırsat ise 499 TL, 699 TL ve 999 TL’lik tek fiyat avantajı olacak.

Hepsiburada:E-ticaret şirketi Hepsiburada, 1 Kasım’da başlattığı kampanyalarla hane bütçelerine 4 milyar TL’lik katkı sağlamayı hedefliyor. Hepsiburada, geçen yıl hane bütçelerine 1 milyar TL destek sağladı.

Sokakta:Türkiye’nin spor ayakkabı ve spor giyim zinciri IN STREET’te 12 Kasım’a kadar sürecek kampanyada dünyaca ünlü markaların ürünleri yüzde 40’a varan indirimlerle cazip fiyatlarla sunuluyor.

idefix: Elektronikten spora, outdoor’a, kitaplardan küçük ev aletlerine kadar pek çok ürünü bir araya getiren idefix, 400 TL ve üzeri tüm kitaplar için geçerli sepette kitapseverlere 40 TL indirim sunuyor. Jack&Jones: Danimarka markası Jack&Jones, 19 Kasım’a kadar tüm ürün gruplarını kapsayan indirim fırsatlarıyla tüketicilere çocuk giyimden büyük beden ürünlere kadar geniş bir yelpazede seçenekler sunuyor.

Mcdodo: Taşınabilir aksesuar markası Mcdodo 11.11 indirimlerine başladı. 11.11.2019 tarihine özel olmak üzere 12 Kasım’a kadar yapılacak alışverişlerde pek çok ürün yüzde 11 indirimli alınabilecek.

Schafer: Züccaciye sektöründe faaliyet gösteren Schafer, Efsane Kasım ile bu ay sonuna kadar çeşitli ürün gruplarında yüzde 50’ye varan indirimler sunacak.

Leylekler : Marka, mağazalarında 15 Kasım’da başlayıp yıl sonuna kadar devam edecek yüzde 50 indirim sunuyor. İndirimler tüm ürün setlerinde geçerli olacaktır.

Yataş: Kasım ayı boyunca seçili yataklarda yüzde 25’e varan indirim sunuluyor. Efsane Uyku Günleri’nde seçili yataklarda yüzde 10’a, beyaz ev tekstilinde yüzde 30’a, renkli ev tekstilinde ise yüzde 25’e varan indirimler Kasım ayı boyunca devam edecek.

haber-serik.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu